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Dragon Quest


NES Fantrad French 2
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Dragon Quest

Genre : RPG

Multiplayer : 1 player

Year : 1986

Developer : Chunsoft

Publisher : Enix

By RomStation :

17

5 /5

Once upon a time, the Balls of Light illuminated the kingdom of Alefgard, keeping its winters short and sustaining its peace. However, a man who could tame dragons and hence known as a Dragonlord, became corrupted by his magical studies. He attacked the Tantegel Castle and stole the Balls of Light, causing monsters to roam the land. A valiant hero named Erdrick, who had obtained the Balls of Light for the kingdom in the first place, attempted to defeat the Dragonlord and disappeared without trace. Many years later, during the reign of King Lorik XVI, the Dragonlord abducted Princess Gwaelin, carrying her to Castle Charlock. One day, a knight appears in front of the king, claiming to the be the descendant of Erdrick. He is entrusted with the mission to vanquish the Dragonlord, as the prophet Mahetta has predicted.

Though not the first role-playing game developed by a Japanese company, Dragon Warrior is considered one of the progenitors of the Japanese RPG genre, and the first to appear on a home console. The player navigates a lone pre-made protagonist on a top-down overworld, accessing locations represented by icons, similarly to early Ultima games. As opposed to most other RPGs of the time, dungeons are viewed from an overhead perspective as well. In cities and palaces it is possible to talk to people, rest in inns and buy weapons, armor and items in shops.

When wandering around in the wilderness or through dungeons, the player character encounters randomly appearing enemies. Combat is turn-based, with the player selecting menu options while fighting. It is possible to attack with the equipped weapon, cast one of the few available spells (using up some of the magic energy), use an item, or try to run. All the battles in the game are exclusively one-on-one. Killing monsters yields experience, and the player character's attributes improve automatically when he levels up.

With the exception of the final location, the entire game world is theoretically open for exploration from the beginning. However, the enemies become increasingly tough as the player character attempts to move away from the starting town, effectively limiting him to confined areas determined by his level. The hero has limited hit points, loses them when attacked by enemies, and dies when he runs out of them, at which point he is automatically restored in a nearby town. It is possible to save the game only by talking to the king in the initial castle.
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User Feedback

Recommended Comments

Voici le tout premier épisode de la saga DQ, même s'il n'est pas très esthétique. Il a posé les bases du genre RPG et mérite d'être joué pour comprendre comment tout a commencé. Bien que le héros soit seul et que la difficulté soit assez élevée, il faut y jouer pour voir comment tout a commencé.

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Comment aimé Dragon Quest sans parler de ce titre. Pour être plus précis sur mon avis je parlerais ici uniquement de cette version, non pas des quelques remake que ce dernier à eu. 

Il a débuter la saga sur les meilleures résultat, sorti en 1986 sur Nintendo Nes, une aventure incroyable. Vous incarnez le héros descendant de la longue ligné du héro légendaire, les ténèbres écrase petit à petit le pays... Le Lord Dragon, un sorcier au pouvoir quasi infini à prit le contrôle sur les terres d'Alefgard

Pour parler maintenant du gameplay : 
Jouabilité : 14 / 20 
Pour commencé parlons des commandes qui même si elles sont daté sont vraiment (selon moi) très en "retard" ; En effet le coté ouvrir un coffre "coffre", ouvrir une porte "Porte" ça c'est vraiment gênant au début mais on fini par s'y faire rapidement. Le petit coté "RPG papier va en déranger.
Détail, pour sauvegarder il faut parler au Roi de Tantagel, la ville par laquelle on débute.

 

Bande sonore / Son en général : 18 / 20

Jouer à un Dragon Quest c'est aussi savoir aimé la douce saveur de ses ost magique, elle nous berce nous ambiance et parfois nous font finir en chiffon humide.

 

Graphisme  : 17 / 20

Clairement que voulez-vous que je dise, nous sommes sur l'excellence de la NES, une perle parmi les trésors que nous a offert la console à son époque.

 

Durée de vie : 17 / 20 

Pour son époque, la durée fait son temps comme il faut, la quête ne plaisante pas et nous emporte dans une série de villes, donjons et autres péripétie incroyablement dangereuse. Du farm pur et dur, des monstres impitoyable qui vous gère rapidement à la moindre erreurs.. Mais que c'est bon ! De la difficulté correctement justifié, des boss incroyable et une fin purement à hauteur de la machine.
 

Note final : 16 / 20 

Un chef d'oeuvre parmi les trésors, malgré que l'histoire se déroule après les événements du troisième volet, nul besoin de le faire avant pour y apprécier les finesses du scénario qui nous est offert ici. Un roi, un personnage, des monstres et un boss badass un bon 16 sur 20 pour conclure ce test. 

 

Merci beaucoup d'avoir lu ce test et surtout n'arrêtez jamais d'apprendre ! 😼 
Cordialement, Columbine.

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