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Lara Croft Tomb Raider: Anniversary


Wii EnglishSpanishFrench 1
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Lara Croft Tomb Raider: Anniversary

Genre : Action - Adventure - Platformer

Multiplayer : 1 player

Year : 2007

Developer : Crystal Dynamics

Publisher : Eidos Interactive

By ypmsei :

1

5 /5

Lara Croft Tomb Raider: Anniversary is a remake of the original Tomb Raider with a technically more advanced graphics engine. It has the same basic storyline, though some cutscenes and much of the dialogue within have been expanded or modified in other ways. Locations correspond to those of the original version and are accessed in the same order, but have been re-designed with different layouts and mostly completely different puzzles which allow implementation of new moves introduced in Lara Croft Tomb Raider: Legend: swinging on ropes and using a grappling hook at specific points.

Puzzles are generally more focused on acrobatics in this version, ledges being much more prominently featured as a level design element, requiring combinations of jumping and shimmying across them to access areas. This type of gameplay replaces the key-retrieval and block-pushing puzzles of the original almost entirely. Combat is similar to that of the first game, though the player must now manually activate targeting. Some boss fights have been made a separate enclosed stage rather than being part of the exploration as in the original version. These fights may have puzzle-solving elements and often require the player to use Lara's new "adrenaline dodge" ability, which slightly slows down time when the opponent charges at her while in an "enraged" state. Some cutscenes require the player to participate in quick-time events.

The version released for the Wii incorporates motion controls and also features some puzzles exclusive to that platform.
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Alternative versions

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User Feedback

Recommended Comments

Tomb Raider 1er du nom en remaster sur Wii 🤩

 

Alors abordons de suite le sujet qui fâche : c'est moins beau que les versions ps360 oui on le sait tous puissance, bla bla bla MAIS MAIS MAIS et j'insiste bien si un jeu se suffisait aux graphismes alors Super Mario Land serait le jeu le plus nul de tous les temps.

 

Parenthèse faite, le gameplay au combo Nunchuck Wiimote et juste parfait ! 

En plus si tu débloques la visée manuelle tu te retrouves avec une immersion jamais vu dans un Tomb Raider

Et oui c'est la version que j'ai choisi lors de sa sortie 👍

 

Attention il n'est cependant pas 100% fidèle à l'original, il héritera de certaines qualités de TR Legend sortie quelques temps plus tôt et se verra amputé de certaines parti du jeu original, je suis tellement déçu des Mines de Natla 😥

 

Beaucoup de positif côté immersion, on fait les choses c'est à dire qu'on baisse les leviers avec les "manettes", on passe le pinceau brosse pour "dépoussiérer" des symboles, on "lance" la wiimote pour utiliser le grappin, ...

 

J'ai vraiment bien accroché sur le hardware d'origine à découvrir de nouveau secret, fouiller dans les moindres recoins, à grimper dans tous les sens, redécouvrir des niveaux déjà connu avec de petits ajouts et plus beau que sur ps1, ...

Cependant connaissant le jeu d'origine, je suis déçu de ne pas retrouver l'intégralité des zones de chaque niveau mais c'est vraiment du chipotage.

 

Ambiance vraiment bien retranscrite comparé à l'original, musiques autant dans l'ambiance, gameplay facile à prendre en main, c'est vraiment un jeu à faire que tu connaisses ou pas celui sur ps1 🤩

 

Maintenant que j'ai encensé ce titre à ton avis quelle note je vais lui donner ?

Immersivité /20 oui encore un mot qui n'existe pas

Et je ne regrette absolument pas mon chois de l'avoir fait sur Wii et pas sur PS360    

 

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