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Demon's Souls


Playstation 3 GermanEnglishSpanishFrenchItalian 8
Demon's Souls

Genre : Action - RPG

Multiplayer : 4 players

Year : 2009

Developer : From Software

Publisher : Bandai Namco Games

By RomStation :

40

4 /5

King Allant the XII, the last king of Boletaria, searched tirelessly to expand his might. The Nexus, a great ice shrine nestled in the mountains, bestowed the power of the souls onto him, bringing prosperity to his kingdom. Still unsated, he returned again to the Nexus, where he foolishly awakened the Old One from its eternal slumber. This long forgotten evil, now wrought upon Boletaria, plunged the realm into darkness and fog. A mighty demon horde poured into the kingdom, devouring the souls of men. Champions from other realms learned of Boletaria's fate and sought to deliver the kingdom from evil; none would return from the cursed land. Called upon by a mysterious maiden in black, you go forth, the last hope for humanity in a place lost to demons and darkness...

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    Demon's Souls English See

In the same series

    Dark Souls: Prepare to Die Edition GermanEnglishSpanishFrenchItalian See
    Dark Souls II: Scholar of the First Sin GermanEnglishSpanishFrench See

User Feedback

Recommended Comments

Ce jeu est encore moins bien conçu que les Dark Souls. Au moins, dans ces derniers, quand on meurt, on ne réapparaît pas avec seulement la moitié de ses points de vie. Ici, chaque mort vous laisse avec la moitié de vos PV, ce qui rend le jeu inutilement frustrant.

 

C'est un souls-like, un jeu difficile où l'on meurt en trois coups au début, mais est-ce vraiment logique de réapparaître avec la moitié de sa vie ? Certes, il existe des pierres pour récupérer ses PV, mais elles sont si rares qu'en trouver revient à chercher une aiguille dans une botte de foin.

 

Ayant terminé et apprécié tous les Dark Souls, je trouve que ce Demon's Souls est bien moins bon, principalement à cause de ce système de points de vie. Le jeu est déjà suffisamment difficile, alors pourquoi ajouter une mécanique qui le rend encore plus frustrant ? Si ce système devait être conservé, il faudrait au moins que les pierres de soin soient plus fréquentes.

 

Le résultat, c'est qu'après une mort, on passe d'une résistance de 4-5 coups à seulement 2-3, ce qui rend le jeu presque injouable. Pouvez-vous citer un autre action-RPG où l'on réapparaît avec seulement la moitié de ses PV après chaque mort ? Il n'y en a pas. Ce choix de FromSoftware est vraiment discutable.

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