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Lufia II - Rise of the Sinistrals


Super Nintendo EnglishFrench 8
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Lufia II - Rise of the Sinistrals

Genre : RPG

Multiplayer : 1 player

Year : 1996

Developer : Neverland

Publisher : Natsume

Weekly games : 3 Steady popularity

By TompouceGabriel :

3

5 /5

Lufia II: Rise of the Sinistrals is a prequel to Lufia & the Fortress of Doom. Its events take place ninety-nine years prior to it, and it explains the origin of the series' antagonists, the group of super-humans known as the Sinistrals. The player controls the ancestor of the first game's protagonist, the swordsman Maxim. After having encountered a mysterious woman named Iris, Maxim goes on a journey to find other heroes who would help him to stop the Sinistrals from destroying the world.

Like the first game, Rise of the Sinistrals is a Japanese-style turn-based RPG with many puzzle elements thrown in. The game makes extensive use of puzzles in its dungeon layouts; various items and accessories must be used to solve them. It also features a "Capsule Monsters" system; monsters can be summoned to fight alongside the party in battles. They would evolve when fed weapons, armor, or special fruits. Unlike in the first game, there are no random battles in the dungeons: all the enemies are visibly moving on-screen.

Further information :

Traduction francaise 10%:

- Texte: 0%
- Equipement: 100%
- Menu: 100%
- Objets: 100%
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In the same series

    Lufia & the Fortress of Doom English See
    Lufia & The Fortress of Doom FrenchFantrad See
    Lufia: Curse of the Sinistrals English See
    Estpolis: The Lands cursed by the Gods Japanese See
    Estpolis Denki: Yomigaeru Densetsu Japanese See
    Lufia: The Legend Returns English See
    Lufia: The Legend Returns GermanEnglish See
    Estpolis Gaiden: Chinmoku no Iseki Japanese See
    Lufia: The Ruins of Lore PolishFantrad See
    Lufia & the Fortress of Doom GermanFantrad See
    Estpolis Denki Japanese See
    Estpolis Denki KoreanFantrad See
    Lufia: The Legend Returns FrenchFantrad See
    Lufia: The Ruins of Lore English See

User Feedback

Recommended Comments

Il y a 4 heures, lonewolf80 a dit :

version rom non française.

 

Informations complémentaires :

Traduction francaise 10%:

- Texte: 0%
- Equipement: 100%
- Menu: 100%
- Objets: 100%

 

Merci de lire les infos complémentaires pour ne pas être déçu.

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il y a 2 minutes, lonewolf80 a dit :

Oui je ne m'en suis rendu compte qu'en jouant au jeu.

Pensez-vous qu'il y aura une version traduite entièrement en Français un jour? ça sera bien

 

 

Hélas, j'en doute quelque peu. Osons espérer malgré tout...du moins, pour ceux dont les connaissances en anglais sont aussi importantes qu'une patte d'asticot. 

 

Révélation

Que c'est bon d'être bilingue ! >:3

 

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J'aime beaucoup ce jeu. Par contre, il y a un bug un peu irritant. Quand on va à l'église pour "cure" un allié, le jeu redémarre. À tout coup ça me le fait et j'ai essayé plusieurs églises différentes. Je me trompe peut-être, mais ça me semblait être pour revivre un allié, si ce n'est pas le cas alors le faire sur un allié mort redémarre le jeu haha. 

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Lufia II a une double casquette : ce n’est pas seulement un jRPG classique, il met également une grosse emphase sur les puzzles. Ses donjons sont en effet remplis de petits casses-têtes ingénieux, parfois relativement complexes, et on a des outils complètement inspirés de Zelda pour interagir avec certains éléments : épée, arc, bombes, grappin,...

 

Autre particularité qui n’a pas la même ampleur mais qu’il est intéressant de relever : en plus de nos personnages nous accompagne un "capsule monster" qui combat automatiquement à nos côtés. On peut en trouver 7 différents je crois, et changer en fonction de la situation. On peut aussi nourrir ces petits monstres d'objets divers jusqu’à déclencher une "évolution" plusieurs fois ; si jamais ça vous rappelle un jeu Game Boy pas encore sorti et qui aura son petit succès...

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