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007 : Espion pour cible


GameCube GermanEnglishSpanishFrenchItalian 1
007 : Espion pour cible

Genre : FPS

Multiplayer : 4 players

Year : 2002

Developer : MGM Interactive

Publisher : Electronic Arts

Weekly games : 4 Steady popularity

Par vickdu31 :

6

4 /5

007: Agent Under Fire is the first James Bond game to appear on the PlayStation 2, GameCube, and Xbox. The game casts the player as the legendary James Bond who must accomplish missions throughout different areas of the world. Bond is sent on a mission rescue Zoe Nightshade, a CIA agent in the hands of Nigel Bloch. Nigel Bloch is the CEO of Identicon, a section of a highly successful industry company known as Malprave industries. Bond is also tasked to retrieve the set of DNA samples that are in Identicon's hands. So James Bond sets off on another adventure...

The game combines three game modes into one package: first-person-shooter, which is what most of the missions are, a rail-shooter, where the player only controls firing, and a driving game, where the player drives one of the many Bond cars. Numerous weapons have been added to the series, along with some fictional weapons like the Photon cannon and the 5-way grenade launcher. The player can utilize a wide array of gadgets and weapons, like the Q-Claw, Q-Decoder, and Bond's trusty Walther handgun. There is a large variety of missions, and Bond can go through most missions with weapons, or take a stealthy approach. The player is also rated in each level, based on score and difficulty level, and can unlock new features for both single and multiplayer.

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Avis et commentaires

Commentaires recommandés

Premier titre dans la licence pour une nouvelle génération de consoles, Espion pour Cible ne fait pas grand honneur aux 007.

On retrouve des gadgets à foison (mais pas tous très pertinents fonctionnellement), des phases en véhicule, un Bond ne perdant pas une occasion de faire des sous-entendus salaces, quelques one-liners et une Bond Girl, mais tout ça dans une campagne courte au possible (aisément pliable en deux heures) avec un feeling arcade moyennement satisfaisant.

 

Que l'intrigue ne soit pas folle, on ne s'attend pas à une masterclass, mais cette histoire de clones n'a ni queue ni tête, avec un méchant tellement caricatural qu'il pousse même des "mwah ahah ah ! " et une mise en scène précipitée.

Les moments de Bond sont tellement nombreux et parfois basiques (yahou, des ennemis dézingués en explosant des barils !) qu'ils n'ont plus aucune signification, comme utiliser son laser pour utiliser un conduit d'aération, le verrou étant bien en évidence.

Rajoutez des phases en véhicules téléphonées, des armes manquant parfois de patate dans leur tir, des combats de boss en hypotension et un final insultant de brièveté, il y a de quoi donner envie de retourner à la génération précédente.

Reste la possibilité de faire du scoring, mais Nightfire et Quitte ou Double proposent cela également, avec de bien meilleures campagnes.

Ce n'est pas le multijoueur lacunaire et sans bots qui va sauver le titre...

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