Aller au contenu
Download RomStation
  • 0

Rachet et clank 3 bug


lululicorne

Question

au secours ça bug....... dès que j'appuis pour voir la carte ou bien à la fin d'une cinématique sur aquatos au moment de revenir au jeu me voilà dans un merveilleux monde sans bordure complètement mauve..... avec juste mon casque comme repère..... évidemment je ne peux pas jouer.... snif.

Je ne sais pas quoi faire et je ne m'y connais pas assez pour dépanner seule....

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

3 réponses à cette question

Messages recommandés

  • 0
Le 21/08/2022 à 15:29, lululicorne a dit :

au secours ça bug....... dès que j'appuis pour voir la carte ou bien à la fin d'une cinématique sur aquatos au moment de revenir au jeu me voilà dans un merveilleux monde sans bordure complètement mauve..... avec juste mon casque comme repère..... évidemment je ne peux pas jouer.... snif.

Je ne sais pas quoi faire et je ne m'y connais pas assez pour dépanner seule....

quel configuration de pc as tu ? @lululicorne

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 0
Citation

Invisible textures in Aquatos level

Status: Active

Type: Serious

 

Description: In the Aquatos level, pausing the game, bringing up the map or using a weapon vendor results in all non-transparent textures disappearing. If another planet (level) is visited afterwards, several textures on the player character are still missing. The problem appears only on Hardware renderers which support Depth Emulation, which at the time of writing is only OpenGL Hardware. It is possible to complete the level if the pause menu, map or weapon vendors are not used.

 

Workaround: Head to View > Game Properties if UYA is running or right click UYA > Game Properties when in the main menu of PCSX2. Then, head to Graphics > enable Manual Hardware Renderer Fixes. Go to the Hardware Fixes tab and check 'Disable Partial Invalidation'. You can disable it afterwards if it's too much on your CPU, it is only required for this level.

 

Source: https://wiki.pcsx2.net/Ratchet_%26_Clank:_Up_Your_Arsenal

Voilà, il faut activer le fix pour ce niveau. C'est un problème connu des développeurs.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

×
×
  • Créer...