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Playstation 2Drakengard 2

Drakengard 2

Console : Playstation 2

Language : GermanEnglishSpanishFrenchItalian

Genre : Action - RPG

Multiplayer : 1 player

Year : 2006

Developer : Cavia

Publisher : Square Enix

Weekly games : 5 Decreasing popularity

By Zoraito :

rating

5 /5

Because of the events of the first game the world was broken, requiring the Red Dragon, Angelus, to restore the magical seals and hold back the apocalypse. In the eighteen years since, the Union has taken rule over the land and made prisoner the former soldiers of the Empire's forces. The priestess child Mannah has grown and lives in the company of these imprisoned forces. Among the Union forces, the Knights of the Seal were formed in dedication to the protection of the magical seals. General Oror of the Knights was on a campaign in the wilds when he came across a young boy, named Nowe, who was cared for and able to talk to the Blue Dragon, Legna. Deciding to raise the boy as his son, Oror brought both Nowe and Legna back to the Union. The Hierach leader, Seere, recognized Nowe's potential and dubbed him "The Savior". Over time, Nowe grew up among the knights and aspired to join their ranks. Now finally after many years and training, Nowe is ready to formally become a member of the Knights of the Seal...

Drakengard 2 is a 3rd person role-playing action game like the first title. The player controls Nowe on his quest, as well as other characters who join him along the way. The game is separated into two modes: Aerial combat and Ground combat. In Aerial Combat, Nowe rides dragonback against a variety of airborne foes breathing fireballs (strong single shots and weaker multiple lock-on shots). The Dragon is agile and is able to evade incoming threats, turning around completely in a moment. In Ground combat, the game is shown in 3rd person though usually large, open areas. Controlling Nowe, his primary ability is the use of a variety of weapons found on the battlefield. Each type of weapon can only be equipped by a specific character, and so changing to a new weapon type will also change the playable character from Nowe to another member of his party. These weapons are leveled up, gaining new combos and more powerful magic, through continued usage, and specifically through the killing of individual enemies. Accessories and items, such as healing and magic restorers, can also be found and used during combat. Though magic (determined by weapon choice), timed attacks and evasion, Nowe is able to defeat enemies and earn experience. Defeated enemies drop items and coins, though weapons are only found in treasure chests. In ground combat, Nowe may also call forth his Dragon to ride and strafe enemies from the air. The Dragon's movements are generally the same as in aerial combat but more limited and less agile.

Progress in the game is shown on the world map. Levels that have been visited before might become "Expedition Missions" which are optional and contain new objectives, enemies and weapons. Additionally, any level previously played in the storyline may be revisited at any time. Additionally, villages will appear which sell weapons and items in exchange for gold coins.

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User Feedback


Ce jeux n'a que sont titre de bien et encore, il ne lui fais pas honneur.

 

J'abuse? Mouais…. Faut avoué que certaine révélation sont intéressante et les fin, bien que trèèèèèèèèèèèès loin d'égaler celle de sont grand frère Drakengard 1 sont ok- tier. En gros, c'est supportable. Je parle des fin la, attention, tous le reste du jeux est insupportable.

Dans un scénario quand l'un, voire plusieurs des personnages font connerie sur connerie pour faire avancer le scénario, c'est qu'il y a un très gros problème d'écriture.

Le soucis, n'est pas que l'un des persos fasse une connerie mais que chaque action de chaque personnages transpire le QI négatif comme ce n'est pas permis et quand enfin il ce dit "J'ai peut être merdé sur ce coup la non?" Et bah il recommence de plus belle. Ce jeux a était une vrais torture (comme mon orthographe) pour moi mais je l'est quand même fini….

Le scénario est lourd, très lourd à avalé, c'est bourré de remplissage inutile aussi bien au niveaux du scénario que des différent niveau que propose le jeux et ce permet de faux moment de joie où l'ont ce dit "Oui jeux, c'est ça que je veut voire, voila continue. C'est cette ambiance que je veut *_* Je retrouve enfin Drakengard1" Bah non… Cette joie ne dure que le temps d'un niveaux de 3 minute… (Vas te faire f*** bo*** de m****) Cela peut s'expliqué facilement car Yoko Taro n'était pas au commande de la réalisation et du scénario de cette opus à mon plus grand regret. 

 

Fin bref, un jeux niveau gameplay pas trop dégeu, graphiquement c'est encore correcte je trouve, scénario et personnage au fraise total (Sauf 2 que je nommerais A et C). Je ne recommande absolument pas ce jeux au fan du premier Drakengard 1 mais pourrais convenir à des personnes moins exigeante.

 

PS: L'OST est pas mal. Ce n'est pas du Keiichi Okabe mais….. Elle a sont charme.

 Elle n'est pas mémorable et même oubliable, la faute à aucun moment assez marquant dans le jeux au quel elle peut s'encré. Généralement une musique stylé a un moment stylé dans un jeux au quel elle s'encre ce qui fais qu'elle est marquante comme par exemple Emil S******* dans Nier (Oui je censure le nom, j'ai pas envie de spoil les musiques de Nier pour les personnes qui n'y ont pas jouer)

Edited by Anagrime
fail

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