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Psycho Dream


Super Nintendo Japanese 3
Psycho Dream

Genre : Action - Platformer

Multiplayer : 1 player

Year : 1992

Developer : Riot

Publisher : Telenet

Par neomott :

2

5 /5

Psycho Dream is a side-scrolling action game with light platforming elements, similar in style to Valis games, though less story-driven. The game is set in predominantly modern-day environments. The player can choose to control either Ryo Shizima or Maria Tobari, two demon hunters who must save an innocent girl named Sayaka and rid the world of rampaging monsters. The two protagonists share the same stages; only single-player mode is available.

Both demon hunters rely mostly on close-range attacks - Ryo with a sword, Maria with a whip, though they can also use guns. Most of the gameplay consists of slowly walking through monster-infested areas, eliminating enemies and avoiding obstacles, which often requires jumping and ducking. Power-ups are obtained from fallen foes. Depending on their color, these power-ups can increase the attack level of a weapon, envelop the character in a protective force field, or restore his/her health. Rare red power-ups are unique to each character: Ryo dons a special armor that hits enemies with bouncing lasers, while Maria gets in touch with her angelic nature, growing wings and firing homing energy balls.

Il n’y a pas encore d’image dans cet album

Alternative versions

    Psycho Dream EnglishFantrad See

Avis et commentaires

Commentaires recommandés

Psycho Dream.. Psycho Dream..
Je ne saurais même pas comment classer la difficulté de ce jeu.
Vous n'avez qu'une jauge de vie (Pas de vie à proprement parler, juste votre barre.) et si celle-ci descend à 0, vous devrez utiliser un "continue". En sachant que les continue sont infinis, on pourrait se dire que le jeu est d'une facilité extrême et qu'il ne serait même pas la peine de perdre son temps dessus. Pourtant, au fur et à mesure que vous avancerez, vous remarquerez que les boss devront être tué à l'aide de certaines armes afin de les détruire plus rapidement et facilement, et qu'avec d'autres (même les plus améliorées) vous n'y arriverez strictement jamais.
A savoir que lorsque vous recommencez en utilisant un continue, vous serez replacé à votre dernier checkpoint et que vos armes redescendront à 0.
Je défi quiconque se pensant être un bon joueur de plateformeur de tuer le boss de fin avec la fouet simple de Maria !

Bref, un bon jeu qui demande au joueur skill et patience et qui ne vous fera pas languir 4h pour arriver à la fin, un plateformeur rapide : Que demande le peuple?

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